Visszatekintő - 2021.
2022. február 26. írta: B. Balaskó Mária

Egyesületünk tavaszi programjai a koronavírus helyzetre való tekintettel elmaradtak.

Éves közgyűlésünket is csak május 21-én tudtuk megtartani.

Akkor döntöttünk úgy, hogy a hatályos COVID 19 egészségügyi szabályok betartása mellett a továbbiakban elsősorban szabadtéri programokat, kirándulásokat szervezünk.

(A képekre, linkekre kattintva az eseményekről további képek ill. blogbejegyzés található!)

Ez évi első programként 2021. június 19-én >>> CSALÁDI FLORÁRIUM KÉSZÍTŐ DÉLUTÁNt szerveztünk a kaposújlaki Európa Parkban. A rekkenő hőség ellenére is 16 db szebbnél szebb florárium készült ezen a jó hangulatú délutánon. Valamennyi résztvevő élete első minikertjét építette meg.

Július 3-án >>> BALATON-FELVIDÉKI KIRÁNDULÁSunk keretében folytattuk a Kis-Balaton felfedezését. A kirándulás délelőtti programjaként a Balaton-felvidéki Nemzeti Park új ökoturisztikai létesítményét tekintettük meg, a Kis-Balaton Látogatóközpontot.

A délután folyamán a Zalaszántói Sztupához sétáltunk fel. A település felett magasodó 316 m magas hegyen színes imazászlókkal körülvéve, egzotikus füstölők illatába burkolózva tornyosul a vakítóan hófehér buddhista szentély, a béke jelképe.

A nap utolsó programjaként kalandos úton és nem veszélytelenül egy szűk földúton jutottunk fel a Rezi-vár alsó részéig a buszsofőr ügyességének, leleményességének köszönhetően. Az erdőben gyalog folytatva utunkat értünk fel a várromhoz, ahol csodálatos panoráma kárpótolt mindenkit. A romoktól páratlan kilátás nyílt a Balatontól Sümegig.

Az idő előrehaladta és a társaság kellemes fáradtsága egy könnyű vacsorára adott lehetőséget az este folyamán, melyet Balatonújlakon a Kukorica-csárdában fogyasztottunk el mindenki megelégedésére. A vacsora önköltséges volt, mindenki kedvére válogathatott.

Augusztus 7-én >>> NYÁRI CSALÁDI KIRÁNDULÁS során Somogyhatvanba a Tandurinda Levendulás és Sellő Horgásztóhoz látogattunk el, ahol igazi családias piknik hangulat fogadott bennünket Stanics Adrienn jóvoltából. Kellemes időben, csodaszép környezetben, horgászattal, baráti beszélgetésekkel, levendula illatosító készítéssel telt a délután, majd szalonnasütés és jóízű falatozás zárta a napot.

Szeptember 25-én az ŐSZI CSALÁDI KIRÁNDULÁS - Zselic szívének felfedezése keretében társaságunk elsőként Bőszénfára látogatott. Tekintettel a csoportunk nagy létszámára traktorral indultunk útnak. A lovasudvartól az erdészeti kövesúton haladtunk a szenttamás-pusztai kertek irányába, közel 1200 gímszarvas élőhelyéhez. Az út során szürkemarhákat, dávid-szarvasokat, szamarakat és az említett gímszarvasokat láthattuk. A túra alatt megfigyelhettük az állatok tenyésztésére, nevelésére szolgáló területeket, bepillantást kaptunk az állatok tartásának, takarmányozásának és hasznosításának részleteiről. Szeptemberben igazi élményt nyújtott a bőgő szarvasbikák közelébe jutni és megfigyelni az erdők királyának viselkedését.

Ezt követően Ropolypusztán gyülekeztünk, mivel a Vadászati világkiállítás kísérőprogramjai remek lehetőséget kínáltak a nap délutáni részének eltöltéséhez. Lehetőségünk nyílt fogathajtó-versenyt megtekinteni, számtalan helyi termelő termékét megismerni, megkóstolni, megvásárolni és bebarangolni a környező erdőrészt

November 27-én Adventre hangolódás jegyében már 2. alkalommal hívtuk közös karácsonyfa díszítésre településünk lakóit. Az idén már nemcsak a Templom kertben, hanem az önkormányzatunk kérésére a Dózsa Gy. utcai buszmegállónál is mi díszítettünk fát. Sajnos az időjárás, a viharos szél egyiket sem kímélte. Sok dísz leesett, tönkrement. Tanulság, hogy az idén tartósabb, „törhetetlen” és jobban rögzített díszekkel kell próbálkoznunk. A templomkertbe ültetett nordmann fenyő szépen nő, fejlődik.  Bízunk benne, hogy 1-2 éven belül elég nagy és látványosan díszíthető lesz.

Szintén hagyományteremtő szándékkal szerveztük meg az I. KAPOSÚJLAKI VILÁGÍTÓ ADVENTI KALENDÁRIUMot is, mellyel különleges ünnepváró hangulatot szerettünk volna csempészni az újlaki mindennapokba. Csatlakoztunk az országos kezdeményezéshez. (Érdekességként… Mi 345.-ként csatlakoztunk, de már 567 település szerepel az országos térképen.) November közepén, amikor elkezdtük szervezni, álmunkban sem gondoltuk volna, hogy alig 3 nap alatt mind a 24 ablakra jelentkezett díszítő. A nagy érdeklődést jelzi, hogy szenteste 10 ablak borult fénybe! Így összesen 33 újlaki lakos házának szépen feldíszített, kivilágított ablakában jelent meg valamelyik kalendáriumi nap számjegye.

Ehhez az eseményhez egy külön csoportot is létrehoztunk, ahol megosztottuk az információkat és fel lehetett tölteni az ablakokról készült fotókat, melyekből egy >>> hangulatos videót is összeállítottunk és a fenti képeslap is készült.

A csoport nevét átkereszteltük >>> „Programjaink családoknak”, névre, és így nemcsak a kalendáriumról, hanem minden aktuális programról, eseményről hírt adhatunk az érdeklődőknek, a weboldalunk, facebook oldalunk, a hagyományos plakátok és a tagjainknak, ill. hírlevél feliratkozóinknak küldött email mellett.

December 19-én a MűvHázban a SZIRONTA EGYÜTTES ADVENTI HARANGKONCERTjével zártuk az esztendő programjait. Koncerten ismert és kevésbé ismert, ill. már szinte elfeledett karácsonyi dalok is felcsendültek, különleges zenei élményt adva a résztvevőknek.

---

Programjainkat pályázati támogatásból (Balatoni kirándulás buszköltsége és a karácsonyi koncert), valamint Kaposújlak Község Önkormányzatának támogatásával, illetve egyesületi tagdíjakból, és esetenként pl. a kiránduláson résztvevők hozzájárulásával tudtuk megvalósítani.

A 2021 októberében egyesületünk belépett a Zselici Ezüsthárs Natúrpark Egyesületbe. Bízunk benne, hogy az együttműködés mindkét szervezet számára hasznos és eredményes lesz.

Megállapíthatjuk, hogy 2021 évben júniustól decemberig eltelt 7 hónap alatt 7 programot valósítottunk meg. Ez a vírushelyzetet tekintve, nagyon szép eredmény.  A programjainkra kapott visszajelzések azt tükrözik, hogy aki részt vett rajtuk, jól is érezte magát.

Ezúton is hálás köszönet minden támogatónak, segítőnek, közreműködőnek az események, programok lebonyolításáért!
Folytatás következik!
>>> Tartsatok velünk 2022 évi programjainkon is!

Balazsiné Balaskó Mária
KCSKE elnök

Kedves Érdeklődő!
Szeretnél többet tudni rendezvényeinkről?
Szeretnél elsők között részletes infót kapni programjainkról?

Kérd a CSALÁDI KÖR-LEVELET!   >>>   >>>   >>>   >>>   >>>  >>>   >>>   >>>   >>>

Az űrlapot jobbra fenn az oldalsávban találod!

* * * * *

Örülünk, ha úgy döntesz, hogy csatlakozol Egyesületünkhöz!
Ha még nem vagy, de szeretnél egyesületünk pártoló tagja lenni... esetleg van olyan barátod, ismerősöd, aki egyetért céljainkkal és szívesen csatlakozna hozzánk
>>> Belépési nyilatkozat itt letölthető!

Egyesületünk alapszabályát itt lehet megtekinteni!
>>> Kaposújlaki CSALÁDI KÖR Egyesület alapszabálya

Csatlakozz >>> Facebook oldalunkhoz is!

SZERETETTEL VÁRUNK!

Kérdésed van?
Keress bennünket elérhetőségeink valamelyikén >>> Kapcsolat

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.